プセロス「カルデア古代教義概説」 – 5

10. Οἱ δὲ ἀμείλικτοι, ὑποδεξάμενοι τὴν πρηστήριον τῶν συνοχέων δύναμιν, φρουροῦσι τὰς ὑπάρξεις ἄνωθεν τῶν πατέρων καὶ τὰς πηγαίας αὐτῶν ἐνεργείας ἀχράντους φυλάττουσιν· ἡ δὲ τῶν ὑπεζωκότων πηγὴ πρωτουργός ἐστιν αἰτία τῆς νοερᾶς διακρίσεως.

11. Ἔστι δὲ καὶ πηγαία τριὰς πίστεως, ἀληθείας καὶ ἔρωτος.

12. Μεθ᾿ ἅς εἰσιν αἱ δημιουργικαὶ πηγαί, ὥσπερ ἡ τῶν ἰδεῶν, καθ᾿ ἣν σχῆμα καὶ ὄγκον ἔχει καὶ εἶδος καὶ ζωὴν ἰδίαν ὁ κόσμος καὶ τὰ ἐν αὐτῷ· καὶ ἡ τοῦ ἡλίου πηγὴ πρὸ τῶν ἡλιακῶν ἀρχῶν ἱδρυμένη· ἔστι γὰρ τῶν μὲν ἡλιακῶν ἀρχῶν ὁ δημιουργὸς αἴτιος, τῶν δὲ ζωογόνων ἡ Ἑκάτη· ἀπὸ δὲ τῆς ἡλιακῆς πηγῆς ὁ ἀρχικὸς ἥλιος προέρχεται καὶ ὁ ἀρχαγγελικός.

10. 「冷徹なるもの」は「包摂するもの」の荒ぶる力を受け止め、上方からもたらされる父たちの存在を監視し、それらの力の源が汚れないよう見張っている。「帯をおびたもの」の源は、知的な分離の第一の作用因である。

11. また、信、真理、愛の三つの源がある。

12. それらに続くのは、創造神の源、つまりはイデアの源であり、その源の下に、世界とその中にあるものは、姿や大きさ、形相、個別の生命を有する。さらに太陽の源が、太陽の原理に先立って置かれる。なぜなら、創造神こそが太陽の原理の原因であるからだーーヘカテーが生命発生の原因であるように。太陽の源からは原始の太陽と、大天使(原天使?)が発出する。