断章9

Πᾶν γενητὸν ἀπ᾿ ἄλλου τὴν αἰτίαν τῆς γενέσεως ἔχει, εἴ γε μηδὲν ἀναιτίως γίνεται. ἀλλὰ τῶν γε γενητῶν ὅσα μὲν διὰ συνθέσεως κέκτηται τὸ εἶναι, λυτὰ ἄν εἴη καὶ διὰ τοῦτο φθαρτά. ὅσα δὲ ἁπλᾶ καὶ ἀσύνθετα ὄντα ἐν τῷ ἁπλῷ τῆς ὑποστάσεως κέκτηται τὸ εἶναι, ἄλυτα ὄντα ἐστὶ μὲν ἄφθαρτα, γενητὰ δὲ λέγεται οὐ τῷ σύνθετα εἶναι, ἀλλὰ τῷ ἀπ᾿ αἰτίου τινὸς ἀνηρτῆσθαι. τὰ μὲν οὖν σώματα διχῶς γενητὰ καὶ ὡς ἁπ᾿ αἱτίας ἠρτημένα τῆς παραγούσης καὶ ὡς σύνθετα, ψυχὴ δὲ καὶ νοῦς γενητὰ ὡς ἀπ᾿ αἰτὶας ἠρτημένα μόνον, οὐ μὴν καὶ ὡς σύνθετα· τὰ μὲν ἄρα σώματα γενητὰ καὶ λυτὰ καὶ φθαρτά, τὰ δὲ ἀγένητα μὲν ὡς ἀσὺνθετα καὶ ταύτῃ καὶ ἄλυτα καὶ ἄφθαρτα γενητὰ δὲ ὡς αἰτίου ἠρτημένα.

生まれるものはすべて、なにものも原因なくして生まれるのでない以上、他に生まれる原因がある。しかしながら生まれるもののうち、複合によって存在を得るものは、解かれうるのであり、それゆえに滅しうる。単一で複合によらずに存在し、基体の単一性において存在を得るものは、解かれることもなく滅することもなく、それが生まれたものと言われるのは複合によるのではなく、なんらかの原因に従属しているからである。物体は二様に生まれる。つまり、それを生み出す原因に従属して生まれるとともに、複合体として生まれる。一方の魂と知性は、原因に従属して生まれるのみであり、複合体としては生まれることはない。物体は生まれ、解かれ、滅するが、その一方で、複合によるのではなく、それゆえに解かれず滅しないものとして、生まれたのではないと言えながら、原因に従属しているものとしては生まれたと言えるものもある。