「カルデア教義の概要」- 6

/ Τὸν τε ᾅδην πολλαχῶς καταμερίζουσι· καὶ νῦν μὲν αὐτὸν θεὸν ὀνομάζουσιν ἀρχηγὸν τῆς περιγείου λήξεως· νῦν δὲ τὸν ὑπὸ σελήνην τόπον ᾅδην φασί· νῦν δὲ τὴν μεσότητα τοῦ αἰθερίου κόσμου καὶ τοῦ ὑλαίου· νῦν δὲ τὴν ἄλλογον ψυχήν, καὶ τιθέασιν ἐν αὐτῇ τὴν λογικήνμ οὐκ οὐσιωδῶς, ἀλλὰ σχετικῶς, ὅταν συμπαθῶς ἔχῃ πρὸς αὐτὴν καὶ προβάλλῃ τὸν μερικὸν λόγον. Ἰδέας δὲ νομίζουσιν, νῦν μὲν τὰς τοῦ Πατρὸς ἐνννοίας, νῦν δὲ τοὺς καθόλου λόγους, καὶ φυσικοὺς καὶ ψυχικοὺς καὶ νοητούς· νῦν δὲ τὰς ἐξῃρημένας τῶν ὄτων ὑπάρξεις. Τοὺς δὲ περὶ μαγειῶν λόγους συνιστῶσιν ἀπὸ τε ἀκροτάτων τινῶν δυνάμεων ἀπὸ τε περιγείων ὑλῶν. Συμπαθῆ δὲ τὰ ἄνω τοῖς κάτω φασὶ καὶ μάλιστα τὰ ὑπὸ σελήνην. /

/彼らはまた、ハデスを幾通りにも分割する。それを地上世界全体の主たる神と名付けることもあれば、月下世界をハデスと言うこともある。エーテルの世界と物質的世界との中間をそう呼ぶこともあれば、非理性的な魂をそう呼び、その中に実体的にではなく関係的に理性的魂を置くこともある。この後者が前者に対して共感をもち、特殊な理性を発するときである。彼らがイデアと考えるものは、「父」の思惟であったり、普遍的な理性、または自然学的、心的、知的理性であったり、存在の超越的な実体であったりする。彼らはまた、魔術に関する言葉をなんらかの至上の力から、または地上世界の物質から作り上げる。彼らは高き世界から低い世界への共感、とりわけ月下世界の共感があると言う。/